ویژگی های لوله ی نخ دار کشاورزی

لوله ی نخ دار چه کاربردی در کشاورزی دارد؟

مقدمه

در کشاورزی از لوله های بسیار زیادی با جنس های متنوعی برای آبیاری مزارع استفاده می کنند، یکی از بهترین آن ها لوله های نخ دار می باشد. لوله نخ دار در مقابل لوله های پلی اتیلن از انعطاف بیشتری برخوردار هستند به طوری که می توان آن ها را به صورت تا شده، بسته بندی کرد. اگر قصد استفاده از این لوله ها را دارید، به ازای ابعاد زمین کشاورزیتان می توانید آن ها را سفارش دهید تا بر اساس آن برای شما این محصولات را تولید نمایند. در ساختار این لوله ها نخ ها و الیافی به کار رفته است که طول عمر و دوام آن ها را بالا می برد. برای شاخه به شاخه کردن این تجهیزات و آبیاری قسمت های مختلف زمین از پانچر استفاده می کنند. ترکیب الیاف و پلی اتیلنی که در  لوله های نخ دار به کار رفته است، باعث سبکی و مقاوم بودن آن ها در مقابل نور خورشید و عدم خوردگی توسط سیالات شیمیایی می شود. هدف از نوشتن این مقاله، شرح ویژگی های لوله ی نخ دار کشاورزی و کاربرد های آن می باشد.

گروه تولیدی صنعت متین، واردکننده و صادرکننده ی انواع شیر پروانه ای و توپی و تجهیزات آبیاری اصفهان ، می توانند در خرید این نوع محصولات به شما کمک کنند. در صورتی که هر گونه سوال در این زمینه دارید، می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

ویژگی های لوله ی نخ دار کشاورزی

این لوله ها در فصل های سرد زمستان در برابر دماهای پایین، از خود مقاومت بالایی نشان می دهند. روش نصب این لوله ها و انشعاب گیری آن ها، راحت تر از مدل های دیگر است. به دلیل وزن پایینی که دارند، حمل و نقل آن ها بدون دردسر انجام می شود، تنوع آن در ابعاد و سایزهای گوناگون زیاد است. اگر به لوله های نخ دار فشاری در بیشترین حد ممکن وارد گردد، امکان آسیب دیدن و خرابی آن ها در کم ترین میزان ممکن می باشد. مقاومت بالا در برابر پوسته پوسته شدن و خوردگی به وسیله ی مواد شیمیایی، استوار وپایدار بودن آن ها در مقابل ضربه از دیگر ویژگی های لوله ی نخ دار کشاورزی می باشد. این لوله ها نمونه از شیلنگ های صنعتی پرکاربرد در صنایع کشاوزی میباشد.

ویژگی های لوله ی نخ دار کشاورزی

اکنون به بررسی موارد قابل استفاده از این مدل تجهیزات آبیاری در ادامه ی مقاله خواهم پرداخت.

موارد استفاده از لوله های نخ دار در کشاورزی

به دلیل ساختار خوبی که در این لوله ها دیده می شود، کاربرد آن ها نیز در صنعت های مختلف به شکل های متفاوتی می باشد که بارزترین آن ها به شرح زیر است:

_ مورد بعدی اگر دقت کرده باشید در آتش نشانی ها از این لوله ها برای خاموش کردن آتش سوزی های رخ داده شده، استفاده می کنند.

_ در صنعت کشاورزی قابلیت استفاده در آبیاری های قطره ای را دارند، چرا که شاخه شاخه کردن آن یا به اصطلاح (انشعاب گیری) به دلیل منعطف بودن آن کار راحتی می باشد.

_ در مواردی مانند: منتقل سازی و پخش آب از یک ناحیه به ناحیه ای دیگر نیز این لوله ها بیشترین کاربرد را دارند.

_ از مصارف دیگر آن نیز می توان به قابلیت کار با آن در صنایع پتروشیمی، نفت و گاز و هم چنین معدن ها اشاره نمود.

بنابراین طبق توضیحات داده شده باید به عرض شما برسانم که لوله های نخ دار در کشاورزی برای سه کار اصلی ازجمله: جا به جا کردن آب رودخانه ها، پخش آب در نواحی مختلف زمین های باغی و کشتزارها واجرای سیستم آبیاری قطره ای قابل استفاده هستند.

مزیت های لوله های نخ دار

از نظر قیمت می ‌توان گفت که این لوله ها با این که مشابه با لوله های لی فلت ساخته شده ‌اند، اما هزینه ی خریداری آن ها در مقایسه با انواع دیگر کم تر می باشد. از مزایای دیگر آن ها می ‌توان به این نکته اشاره کرد که برای اجرای سیستم آبیاری و نصب لوله ها با جنس های دیگر مثل: فلزی، پلی اتیلنی و غیره باید سطح زمین کاملا صاف و یک دست باشد تا در حین ورود آب به داخل لوله باعث شکستگی و ترک خوردگی در آن نگردد. اما به دلیل نرم بودن لوله های نخ دار استفاده از آن ها در سیستم آبیاری گزینه ی مناسبی است و دیگر جای نگرانی جهت کندن و مسطح کردن سطح زمین برای شما وجود ندارد، لذا قابلیت نصب و اجرای آن ها راحت خواهد بود.

مزیت های لوله های نخ دار

علاوه بر آن همان گونه که متوجه شدید در ساختار این لوله ها نخ به کار رفته شده که در مقابل ضربه و فشار آن ها را پایدار تر کرده است و این خود باعث طولانی شدن عمر آن ها نیز می گردد. حتی اگر در تماس با سیالات شیمیایی قرار بگیرند، امکان پوسیدگی و خوردگی در آن ها ناچیز خواهد بود. از امتیازات دیگر این تجهیزات آبیاری خاصیت خمیدگی و نرمی بالای آن ها است که باعث شده انبار سازی آن ها به صورت انبوه و در قطر های بالا امکان پذیر باشد.

نتیجه گیری:

در این مقاله به موارد کاربردی و ویژگی های لوله ی نخ دار کشاورزی اشاره کردیم. بر اساس مطالب نوشته شده می توان نتیجه گرفت که در آبیاری کردن کشتزار ها امروزه به دلیل منعطف بودن لوله های نخ دار نسبت به لوله های دیگر بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. به همین خاطر محبوبیت، طرفداران و کاربرد آن ها نیز در مقایسه با تجهیزات دیگر آبیاری بیشتر شده است. شما به راحتی قادر به کارگیری از آن ها برای پخش سیالات و آبیاری قسمت های مختلف زمین و همچنین آبیاری کردن آن به صورت قطره ای هستید. علاوه بر آن وزن پایین و هزینه ی کم این محصول باعث صرفه جویی در وقت و انرژی شما و هم چنین هزینه های پرداختی شما می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *