مشخصات آبپاش صنعتی

مهم ترین نکات برای انتخاب آبپاش صنعتی

مقدمه

همان گونه که همه شما عزیزان در جریان هستید برای آبیاری فضای سبز امروزه از آب پاش استفاده می کنند. شما برای این که بتوانید به یک خاک با محصولات مرغوب برسید باید از الگوها و آبپاش های مناسب با مزرعه خود استفاده کنید. در این مقاله قصد داریم به نکاتی اشاره کنیم که در حین خریداری این نوع آبپاش های صنعتی باید رعایت شوند تا بر اساس آن ها قادر به انتخاب یک کالای مطلوب و مناسب برای آبیاری کشتزار خود باشید. اطلاع از مشخصات آبپاش صنعتی به شما این امکان را می دهد تا بسته به نیاز خود بتوانید بهترین محصول را سفارش دهید.

 اگر شما نیز به دنبال انواع تجهیزات آبیاری در اصفهان برای خریداری می گردید به شما گروه تولیدی صنعت متین با ارائه خدماتی در زمینه تولید کالاهایی مانند شیر پروانه ای، سوپاپ،  لوله های فلنج دار، را معرفی می کنیم که آماده ی خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز می باشد.

مشخصات آبپاش صنعتی

از مهم ترین قسمت های مربوط به آبیاری، آبپاش ها می باشند. اولین نکته برای انتخاب یک آبپاش صنعتی توجه کردن به فاصله ای است که در آن سیستم آبیاری شما اجرا شده است. شعاع پاشش آبپاشی که انتخاب می کنید باید از این فاصله کمی بیشتر باشد نه کم تر، لذا در صورت شعاع پایین تر آبیاری به درستی انجام نمی شود و مزرعه شما به صورت یک دست آبیاری نمی گردد. علاوه بر آن شعاع پاشش آب در آبپاش اگر در بیش ترین حالت از سیستم آبیاری قرار بگیرد، به خاطر پاشیدن آب با فشار و شدت بالا بر روی خاک و محصولات امکان آسیب رساندن به آن ها زیاد است. بنابراین سعی کنید شعاع آبپاشتان را در حد استاندارد انتخاب کنید تا هم پوشانی لازم توسط آن صورت بگیرد.

نکات برای انتخاب آبپاش صنعتی

مطلب بعدی توجه به باد خیز بودن منطقه مورد نظر برای استفاده از آبپاش صنعتی است که در این نواحی آب پاش شما تا چند متر از سیستم آبیاری باید فاصله داشته و علاوه بر آن توانایی پرتاب آب در این فاصله را هم دارا باشد تا باد در هنگام وزش اثر مخربی بر روی آبیاری نتواند بگذارد و مانع عملکرد درست آبپاش در هنگام پرتاب آب به بیرون نگردد.

در کل می توان گفت آبپاشی که انتخاب می نمایید باید از سه نظر مورد بررسی قرار بگیرد.

 یک اندازه گیری میزان شعاعی که قادر به پاشیدن آب است.

 دو توجه به میزان خروجی آب از آن

سه میزان فشاری که قادر است آب را به سمت بیرون پرتاب کند.

در ادامه ی مقاله به بررسی مورد دوم یعنی آب خروجی از آب پاش می پردازیم.

بررسی آب خارج شده از آبپاش

هر مدل سیستم آبیاری که در مزرعه خود کارگذاری می کنید، قادر به ذخیره سازی یک حجم و میزان خاصی از آب برای آبیاری است که توسط آب پاش آن را انجام می دهد، از این جهت اطلاع از مشخصات آبپاش صنعتی حائز اهمیت می باشد. در صورتی که این حجم مشخص شده بیش تر از حد یا کم تر از آن از خروجی آب پاش خارج گردد، باعث آبیاری ناقص مزرعه می شود. به این صورت که یا مزرعه شما بسیار کم آب یا پر آب می گردد. علاوه بر مواردی که گفته شد مقاوم بودن در برابر تابش نور خورشید، ایجاد فشار و ضربه به آبپاشی که خریداری می کنید و میزان پایداری آن در برابر آن ها جزو مسائل مهم دیگری است که باید به آن توجه نمایید تا مجبور نباشید که آبپاش خود را در مدت زمان کوتاهی تعمیر یا تعویض کنید و قادر به استفاده از آن در طولانی مدت باشید.

بررسی آب خارج شده از آبپاش

در کشاورزی از آبپاش ها با جنس های مختلفی استفاده می شود، بنابراین از مسائل مهم دیگری که باید به آن توجه کنید جنس آب پاش صنعتی است که در دو نوع پلیمری و فلزی در بازار موجود می باشد و مدل پلیمری آن در مقایسه با فلزی کارایی پایین تری داشته و در صورت خرابی، تعمیر آن کار راحتی نیست. اما مدل فلزی هم از مقاومت بالایی برخوردار است و هم در دراز مدت کارایی خود را از دست نمی دهد و می تواند برای شما به خوبی کار کند. هزینه ی خریداری آن ها نیز به نسبت آبپاش پلیمری بیشتر است.

اکنون که با نکته های قبل از خرید آبپاش های صنعتی آشنا شدید باید بدانید که در دو مدل تنظیم شونده و تمام دور این آبپاش ها در بازار موجود هستند که می توانید بر اساس سلیقه ی خود یک مدل را انتخاب نمایید.

در مدل تمام دور آبپاش به صورت چرخشی و 360 درجه می چرخد و همه زمین اطراف خود را آبیاری می نماید. اما مدل تنظیم شونده قابلیت تنظیم شدن به صورت دستی در زاویه های گوناگونی را دارد که طبق همان تنظیمات وارد شده توسط شما به آبیاری مزرعه تان می پردازد.

اما همیشه دقت کردن و بررسی کالا از نظر ماهیتی که دارد در مرغوب بودن آن برای خرید کافی نیست بلکه شما باید به اعتبار مکانی که این کالا تولید و عرضه می گردد نیز توجه کنید چرا که در کیفیت کالا این موضوع نیز سهیم است.

آبپاشی که قصد خریداری آن را دارید، باید از یک فروشگاه یا تولیدی معتبر تهیه شود تا پس از استفاده در کوتاه مدت از کار نیفتدد و نیاز به تعمیر و یا تعویض پیدا نکند و بتواند برای شما در مدت زمان طولانی تری به خوبی کار کند.

نتیجه گیری

در این مقاله به نکات مهم و قابل توجه برای انتخاب یک آبپاش صنعتی اشاره شد از این مقاله می توان نتیجه گرفت که آبپاش های فلزی از نظر دوام و پایداری نسبت به مدل های پلیمری گزینه مناسب تری برای استفاده در سیستم های آبیاری به شمار می آیند. قبل از خرید این محصولات حتما به مشخصات آبپاش صنعتی و کاربرد هر یک آن ها دقت کنید. توجه به شعاع پرتاب آب نیز موضوع مهمی  است که اگر رعایت نشود یا به صورت استاندارد با فاصله از سیستم آبیاری انتخاب نگردد، تقریبا 80 درصد آبیاری شما را مختل خواهد کرد و کیفیت محصولاتتان نیز پایین خواهد آمد. که این خود باعث ضرر دیدن و هدر رفتن وقت و انرژی شما می شود، بنابراین در انتخاب آبپاش مناسب در رابطه با سیستم آبیاری در مزرعه ی خود دقت کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *