سایز لوله آبیاری قطره ای

نحوه انتخاب بهترین سایز لوله آبیاری قطره ای

مقدمه

امروزه با توجه به اهمیت حفظ ذخایر آبی و نگهداری از آن ها برای نسل های آینده صنعت کشاورزی که بخش زیادی از مصرف آب مربوط به آن می باشد در راستای صرفه جویی در مصرف آب و جلوگیری از هدر رفت آن استفاده از آبیاری قطره ای را  جایگزین سایر روش های قدیمی نموده است. در همین راستا گروه تولیدی صنعت متین که از برترین تولیدکنندگان لوازم آبیاری قطره ای اصفهان می باشد در این مقاله قصد دارد به شما نحوه انتخاب بهترین سایز لوله آبیاری قطره ای را بیاموزد. در ادامه با ما همراه باشید.

نکاتی در انتخاب سایز لوله های آبیاری قطره ای

با توجه به آن که محصولات کشاورزی، نوع کشت آن ها و … از تنوع بالایی برخوردار می باشند، لوله های آبیاری قطره ای در سایز های گوناگونی تولید و به بازار عرضه گردیده است. برای آن که شما بتوانید از میان سایز های گوناگون، سایز مناسب محصول خود را انتخاب نموده تا بتوانید از کارایی و راندمان بالای آن بهره ببرید، لازم است تا به نکات زیر توجه نمایید.

  • یکی از مهم ترین مسائلی که در انتخاب سایز لوله ها تاثیر گذار می باشد، نوع گیاهی است که شما قصد آبیاری آن را دارید. در واقع شما باید مشخص نمایید که گیاه مدنظر شما به چه میزان آبیاری نیاز دارد. هرچه میزان نیاز گیاه به آبیاری بیشتر باشد، قطر سایز لوله آبیاری قطره ای نیز افزایش پیدا می کند.
  • پس از آن که نوع گیاه و میزان آب مورد نیاز آن را بررسی نمودید، لازم است به فاصله بین گیاهان نیز توجه کنید، این فاصله بر قطر لوله انتخابی اثر گذار خواهد بود. به عنوان مثال هرچه فاصله گیاهان کاشته شده از یکدیگر کمتر باشد، لازم است از لوله ای با قطر کوچکتر استفاده نمایید.

نکاتی در انتخاب سایز لوله های آبیاری قطره ای

  • دبی آب و همچنین فشار آب از نکات دیگری است که توجه به آن برای مشخص نمودن سایز لوله مناسب بسیار حائز اهمیت می باشد. شما می توانید با محاسبه دبی آب لازم برای زمین خود و در نظر گرفتن طول لوله سایز مناسب آن را بدست آورید. همچنین فشار آب در آبیاری قطره ای باید مابین 1 تا 2 بار باشد که با داشتن طول لوله لازم و این فشار سایز لوله مشخص می گردد.
  • نوع سیستم آبیاری از دیگر مواردی است که بر روی سایز مناسب لوله آبیاری قطره ای اثرگذار می باشد. در نتیجه مشخص نمایید که می خواهید از سیستم آبیاری قطره ای سطحی استفاده نمایید یا سیستم آبیاری قطره ای زیرزمینی.

در کنار مطالب گفته شده توجه به قیمت لوله ها نیز بر روی سایز لوله انتخابی شما می تواند تاثیر بگذارد. در واقع هر چه سایز لوله بزرگتر بشود قیمت آن نیز افزایش پیدا می کند و با وجود آن که در آن افت فشار رخ داده و حجم بیشتری آب از آن عبور می نماید، ممکن است برای شما صرفه اقتصادی نداشته باشد.

انواع سایز لوله های آبیاری قطره ای

حال که در قسمت قبل با نکات قابل توجه و عوامل تاثیر گذار بر سایز لوله مورد نیاز خود آشنا شدید در این بخش قصد داریم شما را با سایز لوله آبیاری قطره ای و کاربرد آن ها آشنا نماییم.

عنوان پرکاربردترین سایز لوله را می توان به لوله هایی با قطر 16 میلی متر نسبت داد. چنانچه قصد آبیاری ردیف های کوتاه و با تعداد قطره چکان کم را دارید، این سایز لوله می تواند یک انتخاب مناسب برای شما باشد. هرچه ردیف ها بلند تر و تعداد قطره چکان ها نیز افزایش پیدا کند، به همان میزان به لوله ای با سایز بزرگتر نیاز می باشد که لوله های با قطر 20 میلی متر مناسب این نوع آبیاری ها می باشد. چنانچه نیاز دارید سطح وسیعی را آبیاری نمایید و به تعداد زیادی قطره چکان نیاز دارید، لوله هایی با سایز 25 میلی متر بهترین گزینه انتخاب برای شما می باشد. در نهایت علاوه بر سایزهای لوله ای که گفته شد لوله هایی با سایز های 32، 40 و 50 میلی متر نیز در بازار موجود می باشند که از آن ها به عنوان انتقال دهنده آب در لوله های اصلی و فرعی سیستم های آبیاری قطره ای استفاده می گردد.

بهترین برند لوله آبیاری قطره ای

بر اساس مطالب گفته شده در بالا انتخاب سایز مناسب لوله آبیاری قطره ای می تواند تاثیر بسزایی در افزایش تولید محصولات شما داشته باشد، اما باید گفت که یک نتیجه مطلوب به عوامل بسیار زیاد دیگری نیز وابسته است. از جمله این موارد کیفیت لوله های مورد استفاده می باشد. در واقع چنانچه شما از بهترین سایز لوله آبیاری قطره ای استفاده نمایید، اما لوله های شما از کیفیت مطلوبی برخوردار نباشند و اتصالات مختلف نتوانند بخوبی بر روی آن ها نصب گردند، شما با وجود صرف هزینه، به نتیجه ی مطلوبی که مد نظر دارید، نخواهید رسید.

بهترین برند لوله آبیاری قطره ای

در این راستا ما به شما بهترین برند لوله آبیاری قطره ای را معرفی می نماییم تا بتوانید با خیالی آسوده با آبیاری گیاهان خود به نتایج عالی دست پیدا کنید. گروه تولیدی صنعت متین که از تولید کنندگان لوازم آبیاری قطره ای می باشد به صورت تخصصی در این حوزه در حال فعالیت است و با بهترین متریال موجود در بازار و با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات بهترین لوله های موجود در بازار را تولید نموده است و به عنوان یکی از برندهای برتر در این حوزه شناخته می شود. در نتیجه شما عزیزان می توانید با خیالی راحت یک خرید با کیفیت و مطمعن را از این مجموعه داشته باشید.

نتیجه گیری

همان طور که در این مقاله آموختیم انتخاب بهترین سایز لوله آبیاری قطره ای تاثیر بسزایی در دریافت راندمان و کارایی بالا از سیستم آبیاری خواهد داشت. برای آن که بتوانید یک انتخاب درست و مناسبی داشته باشید، لازم است به مواردی همچون دبی و فشار آب، نوع گیاه و فاصله گیاهان و نوع سیستم آبیاری توجه نمایید. علاوه بر این لوله های موجود در بازار در سایز های مختلفی از 16 تا 50 میلی متر عرضه شده اند که شما می بایست متناسب با نوع نیاز خود و توجه به کاربرد آن ها سایز مورد نظر خود را خریداری نمایید. گروه تولیدی صنعت متین از برترین تولیدکنندگان لوازم آبیاری قطره ای در اصفهان می باشد که شما می توانید  انواع لوله ها در سایز های گوناگون همچون لوله پلی اتیلن 16 را از این مجموعه با کیفیتی بالا و قیمتی مناسب خریداری نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *