آشنایی با انواع اتصالات فلنج دار

اتصالات فلنج دار :

اتصالات فلنج دار جهت تغییر سایز لوله و همچنین تغییر مسیر سیالات مورد استفاده قرار میگیرد. این اتصالات در انواع آهنی، چدن، چدن داکتیل، کربن استیل و همچنین پلی اتیلن ساخته و به مشتریان عرضه میگردد.

از مهمترین ویژگی و مزایای استفاده از اتصالات فلنج دار به جای اتصالات معمولی این است که برای وصل کردن این اتصالات دیگر نیاز به جوشکاری نیست و اتصال به وسیله تعدادی پیچ و مهره و یک عدد واشر (جهت آب بندی بهتر) صورت میگیرد.

از جمله اتصالات فلنج دار میتوان به :

  1. زانو فلنج دار
  2. تبدیل فلنج دار
  3. چهارراه فلنج دار
  4. سراه فلنج دار

اشاره کرد. اتصالات فلنج دار در سایز ها و متریال های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد که در ادامه به معرفی هر کدام از آنها میپردازیم.

زانو فلنج دار :

زانو فلنج دار از لحاظ ساختار شامل یک عدد زانو 90 یا 45 درجه می باشد که به هر دوسر آن یک عدد رینگ یا فلنج جوش داده شده است.

زانو ها شامل : زانو ساده، زانو فلنج دار، زانو پایه دار میباشد.

از جمله ویژگی های این محصول میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

1) سهولت در نصب

2) آب بندی مناسب در سیستم های لوله کشی و فاضلاب

3) عم استفاده از جوشکاری و …

از جمله کاربرد های زانو فلنج دار میتوان به استفاده در لوله کشی های فاضلاب و کشاورزی، شبکه های آبرسانی، شبکه های اطفاء حریق و … اشاره کرد.

تبدیل فلنج دار :

از تبدیل فلنج دار جهت افزایش یا کاهش سایز لوله و همچنین افزایش یا کاهش ورودی و یا خروجی سیالات استفاده می کنند. در این نوع اتصال نیز جهت آب بندی بهتر از واشر بین دو فلنج استفاده میشود و اتصال هم از طریق پیچ و مهره انجام میگیرد.

چهارراه فلنج دار :

چهارراه ها شامل چهارراه ساده و چهارراه تبدیلی میباشند. در چهارراه ساده هر چهار طرف آن داری یک سایز میباشد ولی در چهارراه تبدیلی دو سر آن دارای یک سایز و دو سر دیگر دارای سایز متفاوتی می باشد. یکی از مزیت های چهارراه ها این است که قابلیت گرفتن دو انشعاب هم زمان را به طور مساوی و تبدیلی برای شخص فراهم میکند.

چهارراه

چهارراه

سراه فلنج دار :

سراه ها نیز مانند سایر اتصالات فلنجی در سیستم های آبرسانی مورد استفاده قرار میگیرد.

سراه ها شامل سراه ساده، سراه فلنج دار و سراه ناف فلنج میباشد.

سراه ها نیز مانند چهارراه ها دارای دو نوع ساده و تبدیلی میباشند. در نوع تبدیلی آن قسمت ناف سراه دارای یک سایز و دو سر دیگر آن دارای سایز متفاوت میباشد. یکی از راه های مقاوم تر کردن اتصالات آهنی، استفاده از گالوانیزه سرد  و گرم میباشد که بنا بر در خواست و نیاز مشتری انجام میگیرد.

اتصالات فلنج دار محصولاتی پر کاربرد در لوله کشی های آب و فاضلاب، کشاورزی، اطفاء حریق میباشد. ما در این مقاله سعی بر این داشتیم تا شما مخاطبان عزیز راتا حدودی با اتصالات فلنج دار همچون زانو فلنجدار آهنی ، چهارراه فلنجدار آهنی و … آشنا کنیم. گروه تولیدی صنعت متین آماده دریافت سفارشات شما در تمامی سایز ها و متریال ها میباشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *