راهنمای نصب و اتصال قطعات پلی اتیلن

راهنمای نصب پلی اتیلن

درباره ی پلی اتیلن

در پروژه های آبرسانی و سیستم های قطره ای از اتصالات پلی اتیلن میتوان استفاده کرد. از این اتصالات میتوانیم بیشتر در پروژه های کوچک با لوله های سایز پایین مصرف کنیم. قابلیت انتقال به دیگر پروژه ها و امکان انتقال آن ها از مزایای این محصول است. گروه تولیدی صنعت متین ارائه دهنده ی رینگ تسمه ای فولادی میباشد . این شرکت توانسته با کسب رتبه ی مطلوبی به جایگاه مورد نظر خود در زمینه ی محصولات صنعتی برسد .

موارد استفاده و کاربرد این محصول

موارد استفاده و کاربرد این محصول عبارت است از : شبکه‌های آبرسانی (آب شرب) شهری و روستایی، سیستم‌های آبیاری تحت فشار (قطره‌ای و بارانی) در کشاورزی، شبکه‌های آبرسانی غیرشرب و فضای سبز خانگی، پارک‌ها و بوستان‌ها، تأسیسات انتقال مواد شیمیایی، اسیدی و قلیایی، آبرسانی و فاضلاب صنعتی.گروه تولیدی صنعت متین ارائه دهنده ی خدمات سه راه فلنج دار  نیز میباشد .

مراحل نصب

این که میتوان از محصولات پلی اتیلن چند مرتبه استفاده کرد میتواند یکی از مزایای این محصول باشد . وقتی که این اتصالات را نصب نمودید میتوانید آن ها را باز کنید و دوباره در جای دیگر استفاده نمایید . برای این که از این اتصالات استفاده کنید باید از طریق زیر اقدام نمایید :

1.ابتدا باید با استفاده از سوهان لبه ی لوله را عاری از هر گونه پلیسه بکنید.

راهنمای نصب قطعات پلی اتیلن

راهنمای نصب پلی اتیلن

    2. سپس باید قطعات اتصال را به ترتیب باز کرده و به همان ترتیب یعنی ابتدا سرپیچ سپس اسپیلیت رینگ بعد بوشینگ و نهایتا اورینگ را روی لوله قرار داد.

راهنمای نصب قطعات پلی اتیلن

3. در مرحله بعد لوله را به داخل بدنه اتصال هدایت کرده و با فشار به جلو و حرکات جانبی آنقدر به پیش حرکت بدهید  تا به لبه نگه دارنده داخل بدنه برسد . در این مرحله اسپیلیت رینگ را به جلو هدایت کرده تا به بوشینگ بچسبد این عمل با باز کردن شکاف اسپیلیت رینگ به راحتی انجام می پذیرد.

راهنمای نصب قطعات پلی اتیلن

مزایا و ویژگی های اتصالات پلی اتیلن

1.مقاوم در برابر فشار بالا تا ۱۶bar در مدل‌های فشار قوی

2.مقاوم در برابر ضربه و فشار و تنش‌های فیزیکی

3.مقاوم در برابر محیط‌های شیمیایی و اسیدی و قلیایی و حلال‌ها (بسته به نوع مواد شیمیایی متفاوت است)

4.مقاومت در مقابل تغییرات دما از 40- تا 80+ درجه سانتیگراد

5.مقاومت بالای اتصالات پلی اتیلن در مقابل اشعه مادون قرمز (Infra red) و اشعه ماوراء بنفش (UV)

6.کاملا بهداشتی و استاندارد جهت انتقال آب آشامیدنی (استاندارد آب شرب)

7.نصب و اجرای سریع، آسان و کم هزینه اتصالات پلی اتیلن

8.عدم پوسیدگی اتصالات پلی اتیلن و زنگ زدگی

9.طول عمر بالای اتصالات پلی اتیلن نسبت به موارد دیگر

معرفی قطعات

راهنمای نصب و اتصال قطعات پلی اتیلن

1.اسپیلت

جنس این قطعه از پلی استال است که ترمو پلاستیکی سخت بوده و در برابر مواد شیمیایی و همچنین تنش های فیزیکی مقاوم و پایدار می ‌باشد. وظیفه اسپیلت جلوگیری از بیرون زدن لوله پلی اتیلن از داخل اتصال در فشارهای بالا می ‌باشد.

2.بوشینگ

بوشینگ از جنس پلی اتیلن است و درون اتصالات پلی اتیلن بین اسپلیت و اورینگ قرار می ‌گیرد . بوشینگ در زمان اتصال روی قطعه فشاری مضاعف به اورینگ وارد نموده و باعث آب‌ بندی اتصال پیچی پلی اتیلن می‌شود.

3.اورینگ

اورینگ از جنس لاستیک می‌ باشد و وظیفه آن آب ‌بندی کردن اتصالات پیچی روی لوله پلی اتیلن است. اورینگ بایستی قابل انعطاف و مقاوم در برابر فشار باشد.

4.بدنه و سرپیچ

جنس بدنه اتصالات پیچی پلی اتیلن از پلی پروپیلن می‌باشد و در مقابل فشار، ضربه فیزیکی و تغییرات شیمیایی مقاوم است. پلی پروپیلن در مقایسه با پلی اتیلن مقاوم تر و در مقابل اشعه خورشید از استحکام بالایی برخوردار است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *