انواع لوله های آب

انواع لوله آب و خواص های مهم آن ها

مقدمه

لوله آب جزء اصلی سیستم لوله کشی برای توزیع آب در یک ساختمان با ماهیت خانگی و یا ماهیت کاری است. سیستم آبرسانی از منبع آشامیدنی به ساختمان به عنوان لوله سرویس آب نیز شناخته می شود. این محصول قادر به ایجاد یک سیستم توزیع آب است که به طور معمول شامل آب سرد و گرم می باشد. محدوده دمای آب یک ویژگی مهم است، زیرا مواد مجاز را محدود می کند. لوله های اصلی این سیستم ها برای تامین آب معمولا از چدن، پی وی سی یا ABS (اکریلونیتریل- بوتادین-استایرن) می باشد. مواردی وجود دارد که ساختمان های قدیمی هنوز لوله های سربی دارند، اما این ماده منسوخ شده است و جایگزین های بهتری برای آن وجود دارد. اگرچه در مورد انواع دیگر لوله ها صادق است، اما آهن سیاه برای سیستم های آبی بی فایده است زیرا به سرعت زنگ می زند و منجر به نشتی و شکستگی در سیستم لوله می شود. بنابراین، باید جایگزین هایی پیدا کرد که بتواند ویژگی های دسترسی و مقاومت را داشته باشد و همچنین اقتصادی باشند. در ادامه مقاله درباره انواع لوله های آب بیشتر توضیح می دهیم.

خواص لوله آب

لوله هایی که برای حمل آب آشامیدنی در سیستم لوله کشی خانه استفاده می شوند از مواد متفاوتی نسبت به لوله هایی که آب تخلیه را حمل می کنند، تولید می شوند. بهترین و ساده ترین راه برای انتخاب مواد و اتصالات لوله کشی مناسب برای لوله ها، آشنایی با خواص مواد این محصولات و همچنین مشاوره با متخصص لوله کشی است. در مورد لوله های آب، گزینه های زیادی وجود دارد. اگر قصد دارید یک سیستم لوله کشی را جایگزین یا نصب کنید، انتخاب مواد به دلایل مختلفی از جمله هزینه، دوام، اثرات زیست محیطی و همچنین کیفیت آب مهم است.

انواع لوله برای آب

۱- لوله گالوانیزه

لوله گالوانیزه یک لوله فولادی است که با پوشش روی، تولید شده است. این پوشش گالوانیزه از خوردگی آب لوله جلوگیری می کند. لوله گالوانیزه برای ایجاد سیستم های لوله ای استفاده می شود، که دارای روکش روی هستند. این نوع لوله ها زمانی رایج ترین نوع لوله برای خطوط آبرسانی بوده اند. اما به دلیل کار و زمان صرف شده برای برش، رزوه کشی و نصب لوله های گالوانیزه، دیگر به جز استفاده های سنگین و محدود در تعمیرات استفاده زیادی از آن ها نمی شود. با این حال، لوله های گالوانیزه برای توزیع آب هنوز در کاربردهای تجاری بزرگتر دیده می شوند.

لوله گالوانیزه

۲- لوله مسی

لوله مسی عمدتاً برای توزیع آب سرد و گرم و همچنین به طور منظم در سیستم های خط مبرد استفاده می شوند. اگرچه در خطوط لوله گاز استفاده می شود، اما دیگر در اکثر حوزه ها مجاز نیستند. لوله‌ های مسی هم در کاربردهای زیرکار و هم در محیط های روکار کارآیی دارند، اما مس می‌ تواند تحت تأثیر برخی از خاک‌ ها قرار گیرد و در صورت استفاده در زیر زمین باید دارای یک پوشش محافظ باشد.

لوله های مسی

۳- لوله PVC

PVC مخفف پلی وینیل کلراید است. از میان انواع مختلف لوله های پلاستیکی برای تامین آب، پی وی سی کاربردهای بسیار متنوعی را در لوله کشی دارد. بیشتر برای لوله های آبیاری، لوله های تامین خانه و ساختمان ها استفاده می شوند. پی وی سی در سیستم های استخر و آب گرم نیز بسیار رایج است. لوله پی وی سی معمولا سفید است، اما می تواند در رنگ های دیگر نیز تولید شود. شما اغلب می توانید با استفاده از رنگ ها و علائم روی لوله تشخیص دهید که آن ها برای چه کاری استفاده می شوند. به عنوان مثال، لوله بنفش با حروف مشکی برای آب بازیافتی استفاده می شوند.

لوله های pvc

۴- لوله PEX

PEX یا پلی اتیلن متقاطع، با مقاومت خوب در برابر دماهای سرد و گرم است. PEX معمولاً برای خطوط آب سرد و گرم در خانه ها و برای سیستم های گرمایش هیدرولیک استفاده می شود. این امر تا حد زیادی جایگزین مس و سایر پلاستیک های مورد استفاده برای لوله های تامین آب شده است.

کاربرد رینگ فلزی

رینگ فلزی در صنعت آب و فاضلاب بسیار پرکاربرد است. گروه صنعت متین با افتخار با تولید آن، و دیگر وسایل مانند لوله های آهنی، لوله جدار، سیاه و سفید، رینگ تسمه ای فولادی و… توانسته است گام موثری در خدمت به مردم بردارد. شما نیز می توانید با اعتماد کامل به ما، و با سفارش از طریق سایت یا تلفنی، خریدی مطمئن را تجربه کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *